JOM KELUAR DARI MASALAH KEWANGAN!!

Tuesday, July 7, 2009

Dari Faber Castell, kujadi penceramah Horlicks

MACAM YO-YO..macam bola..macam ape je yang bulat..ITULAH SAYA..:)
Percaya atau tidak hari ini telah masuk hari ke tiga team kami buat program HORLICKS..Okey, tajuk ceramah "Eat right...Grow right " HOHOHO..ku membesar TINGGI, KUAT dan PANDAI..hohoho..horlicks...Macam tetiba je terjerumus dalam bidang ni..tapi sebab bos menjanjikan pulangan lumayan maka dengan itu saya bersetuju untuk jadi speaker...

Daripada Faber Castell (16 buah sekolah)tetibe je pergi ke HORLICKs(30 buah sekolah)..Nampak gayanya sampai hujung bulan ni keja saya asyik bercakap je..bla bla bla...sampai nak terkeluar anak tekak menghandle student yang ramai yang angkat tangan tanpa disuruh, yang datang ke depan tanpa diundang, yang lebih memilih untuk duduk atas meja walaupun disediakan kerusi dan yang protes sebab tak dipilih untuk jawab soalan..(budak-budak tu bukan tau sangat jawapan tapi sebab nak dapat hadiah jadi angkat jugak tangan)..Tapi yang menariknya horlicks ni sebab lepas TALK kiter bagi student minum..(ala macam kiter sekolah dulu kan ada lori MILO datang, VICO datang..rupa-rupanya baru tau, org yang datang bagi student minum tu bukan calang-calang orang dan kerja bagi student minum ni bukan kerja yang mudah,,,sirius weh..bolehla ckp snang kalau tak buat tapi bila dah buat baru tau..by the way bos cakap bulan ni dapat bonus so no problem la..walaupun kena cakap dan membebel benda yang sama setiap hari (saya confirm ahli team saya mesti dah tau skrip saya dan silap-silap dengan contoh sekali diorg dah bleh guess ape yang saya nak cakap,,huhu, lagi.. kena pakai t-shirt sama tiap-tiap hari-sorg dpt 2 tshrt je..saiz L, lengan pendek pulak tu, kne pulak speaker tight in..dusssssss..pk bonus je ni...kalau tak dah cabut..haha) Ok selepas buat projek ni baru saya tahu, kenapa minuman yang datang dengan lori dulu cth:MILO, rasanya sedap dan pekat kan..OK untuk HOrlicks ni kami letak banyak sgt horlicks...1 bgkus horlick (750g) hanya untuk 4L air sahaja...then untuk kekalkan rasa ais batu yang diletakkan dalam dispenser dibungkus dengan plastik transparent yang telah terbukti kebersihannya..(ais utk cepatkn proses sejuk je-->dispenser memang dah menyejukkan air)..Ok jangan lupa letaK susu pekat (3 OZ utk 4L air), 1 tin susu pekat boleh dapat dalam 5 OZ...4L air boleh bagi 130 student minum..Tapi bila nak buat pengiraan berapa jumlah student kena kira sekali kemungkinan guru datang minum, tu takpe lagi, ni yang guru bawak bekas air besar ada dalam 1L boleh isi dan datang dengan muka tidak bersalah dan minta agar botol kosong itu diisi air HORLICKs tiu...HOHOHO.....crita akan bersambung...from mun~~B suite Hotel Pulau Pinang~~daa~~24 schools more to go..


Ujian 'Saya membesar dengan kuat bersama Horlicks..okey adik kita kira dia boleh angkat sampai berapa saat'



Kita dengar ape jawapannye untuk soalan 'Apakah huruf selepas huruf A, D, G, J, M, P, S'


Ujian 'Saya membesar TINGGI dengan horlicks'--adik tu tak berjaya sebab dia cuma boleh capai tahap tu je..

No comments:

About Me

My photo
Sy seorg yg simple..erm..sy bknla seorg yg ssh utk difahami..pd sy kwn2 sy sng je nk fhm sy..sy suke berkwn..sy sgt syg dgn ape yg sy miliki dlm idup sy..