JOM KELUAR DARI MASALAH KEWANGAN!!

Saturday, January 23, 2010

Jodoh masih di Irasuria

Lepas dah balik dari pontian (Rumah Mertuaku), mati kutu saya duk kat rumah..Encik Asek (My Husband) ckp "Lg 2 minggu lepas abg dapat quarters kita pindah ea duduk Butterworth"..Saya pn ok jela..tup tup dua minggu berlalu begitu sahaja..Saya dah bosan menghabiskan beras kat umh dh ni..En. Asek ckp,susah pulak procedurenya, kena pulak publish Marriage baru boleh apply Quarters..Macamana nak publish, surat nikah pun belum dapat..Surat sementara x boleh pulak..
Xpela, tgu jela..nasib baik ada ank2 sedara yang comel2 dtg umh..melayan mereka hilang buhsanku..Mmg xsangka dalam busan2 nih, dpt msj dari Kak Rosilah (ex - opis mate kat Irasuria)
"Mun, kalau nak bt part time mai opis Isnin ni..(hari tu ari ahad)".....isk mmg xleh pk pnjg dah ni, kang melepas la saya..part time..part time...Trus call En. Asek gtau dia, Aduss bisingnye blok bujang Air Force ni...smpai hilang keterujaan aku nk berckp dgn En Asek..So annoying gak la bdak2nye..nyibuk kat blakang "" Woi dh kahwin pn gayut lg ka dgn bini!!!!!" Mcm nk jerit balik "Woi xpinjam kredit hang sekupang pon la! "..Tenseee...En Asek dahla ckp pelahan mcm dok kat spital je..dgn bunyi Kpl trbg yg br fly..fuh..menguji kesabaran..Last2 skali saya cakap "Abg, esk syg start keje part time kat Irasuria..boleh kan abg, syg bosan sgt kt umh, ok abg syg sakit perut nih nk p buang!!!assalamualaikum"..
Then, dpt msj dr En. Asek, "Ok kalau syg nk keje kejela..ksian jgk syg bosan,xpelah keja la ok.."
=)
Kelakar pulak rasa..hari tu dah siap nangis2 lg masa majlis perpisahan tu..T_T (ada rakaman video pulak tu..)
tup2 g keje part time lg kat sana......

Ok xpela lagi kan mula2 ingat just keja part time sampai En Asek dapat Quarters..

Hah ambek ada lg berita dari En. Asek..mmg best la dia..suke wat berita tergempar...
"Syg, bln Mac ni abg dapat transfer ke Kedah!!! jadi kita xpyh pndah ke Butterworth!! Jadi syg boleh keje part time kat Irasuria je!!!"

Amboi sedapnye Encik Asek nak srh aku keje part time je kat Irasuria..sampai bila kan..Isk22..
Kalau tau mcmni jadinya xla saya berhenti aritu..nk apply keje balik almaklumla..Issk bile bygkn aritu dh nangis2 uiss tebal muka akak dik oi...

Xpela keje mcm biasa je...Still Part time ok

One day, kak silah tny, "Mun nak pindah butterworth bila?"
Ok saya pn cerita dari A-Z sebab saya mmg xpernah berahsia dengan kak rosilah ni..
Hurm, itu lah org kata kalau nama nya rezeki, kak silah propose la dkat bos srh sy keje blk..just bt surat apply, anta resume n certificate...yes NUR MUNIRAH ABD RAZAK kini menjadi staff permanant Irasuria kembali........tapi.......


malunya bila teringat dah nangis2 haritu kononnya nak tinggalkan Irasuria....rupanya jodoh masih di sini.....:) klik

2 comments:

nis n4d (*_~) said...

mmg klakar kalo pk blk kan...

jodoh dgn irasuria maseh pjg.. =)

MooN CahaYa said...

Yang plg xleh trima tu dalam meeting masing2 nk perli2 aku...siap En Zuhairi pasang video tu lg dlm meting..adusssSSS

About Me

My photo
Sy seorg yg simple..erm..sy bknla seorg yg ssh utk difahami..pd sy kwn2 sy sng je nk fhm sy..sy suke berkwn..sy sgt syg dgn ape yg sy miliki dlm idup sy..